Opusul este adevărat atunci când rulați- ning de la zăpadă tare pe zăpadă moale.În aceasta cazul în care corpul se înclină ușor spre spate și schiul de frunte este înaintat mai mult înainte doar înainte de a pătrunde zăpada moale.Stabil lateral poate fi crescută prin extinderea brațelor lateral, așa cum se face atunci când încercați să păstrați echilibru atunci când mergi pe un buștean sau pe o cale ferată pistă, dar bețele de schi trebuie încă ținute la punct- în spate. Când schiați pe crustă de gheață, stabilitatea este îmbunătățită prin menținerea schiurilor departe- acolo separat sau alergând într-un plug de zăpadă ușor 95 Cu toate acestea, dacă panta este zăpadă cu șanțuri- arat poate deveni periculos deoarece vârfurile tind să se prindă.Pentru a controla viteza sub aceste condiții, alunecarea laterală și mersul pe stâlp poate fi folosit. Călăria cu stâlp este mai puțin eficientă și în cazuri extreme, utilizarea alunecării poate fi vin necesar.Pe zăpadă înghețată schiurile pot zvâcnire la rând. Pentru a corecta acest lucru, greutatea corporală este păstrat bine înainte iar marginea schiuri atent controlate pe măsură ce se face virajul.