Scopul sondajului Definiți scopul sondajului prin: o precizarea problemei (motivul sondajului); o identificarea populației (grupul din care selectați oameni să răspundă la întrebări); 15 o scrierea unei declarații a obiectivelor (la ce vă puteți aștepta). DI0450 din sondaj), o și explicând cum vor fi utilizate rezultatele sondajului. Promovați faptul că veți efectua sondajul, astfel încât să nu surprindeți-vă publicul. De asemenea, alcătuiți o listă de corespondență a celor vizați populație.Eșantion de public În efectuarea unui sondaj de audiență, este esențial să eșantionați cu atenție a selectat o parte a PUBLICULUI TOTAL în așa fel încât EȘANȚIA să aibă aceleași caracteristici ca audiența totală.Există cinci moduri de eșantionare a unui public: o EȘANȚĂ ALEATORIE - respondenții sunt identificați prin sondaj aleatoriu metoda de selectie; o STRATIFICAT RANDOM--înainte de alegerea unui eșantion respondenții sunt împărțite în categorii precum vârsta, gradul de sex, educație etc.; o CLUSTER - ridicați numărul dorit de respondenți în grupuri; o SISTEMATIC - urmează un model, cum ar fi selectarea fiecărei zecimi numele pe o listă de respondenți potențiali; o COTA--utilizat în metoda interviului personal; fiecare intervievator i se dă un număr stabilit de persoane pentru a interoga Eșantionul aleatoriu este metoda cel mai des folosită și recomandată.