Ținând cont de acest lucru, ar trebui să existe trei tipuri de sondaje luate în considerare: TELEFON, PERSONAL (față în față) și MAIL.Există avantaje și dezavantaje pentru fiecare dintre tipuri, dar sondajul MAIL este cel mai des folosit. Dacă ați ales un sondaj TELEFON, instruiți oamenii cu care veți obișnui desfășurați interviul. Folosiți o listă scurtă de întrebări, așa cum tind oamenii pentru a nu dori să stai la telefon perioade lungi de timp.Nu folosi întrebări personale.Oamenii sunt în general suspicioși cu privire la utilizarea astfel de întrebări la telefon.Instruiți intervievatorii să nu fie părtinitoare atunci când pune întrebări și pentru a înregistra răspunsurile pe chestionar.Dacă alegeți interviul PERSONAL (față în față), instruiți oamenii să fie mai perseverenți în timpul interviului. De asemenea, instruiți-i să utilizați întrebări ulterioare și folosiți elemente vizuale pentru a ajuta la reamintire intervievatorii să nu fie părtinitori atunci când pun întrebări și să înregistreze răspunsuri la chestionar. Dacă alegeți sondajul MAIL, utilizați o scrisoare de intenție cu chestionar.Scrisoarea de intenție trebuie să precizeze scopul sondaj, caracterul confidențial al răspunsurilor, adresa agenția de sponsorizare (unitatea dvs.), data la care a fost completată scrisoarea și numărul sondajului.