Dipolul Shirley este o antenă bună pentru stația de bază NVIS, dar este limitat la o bandă de frecvențe în aproximativ 10% din frecvența de proiectare. Dipolul ventilatorului (fig M-8 și tabelul M-1) funcționează aproape la fel de bine și oferă mai multă flexibilitate în frecvență (de exemplu, ziua, noaptea și frecvențele perioadei de tranziție). Pentru comunicațiile tactice, acești dipoli pot fi ușor desfășurate într-o manieră oportună pe teren deoarece pot fi amplasate aproape de sol.Pentru mobil sau Operațiuni de tip shoot-and-scoot, sunt necesare antene montate pe vehicule. Acesta este standardul de 5 metri (161/2 picioare) bici îndoit în jos într-o poziție orizontală (fig M-9). În această configurație, biciul este în esenţă un dipol asimetric (cu caroseria vehiculului formând o latură) situat aproape de Pământ.A M-2 FM 24-18 ANEXA M CONCEPTUL CERULUI APROAPE VERTICAL o cantitate semnificativă de energie este direcționată în sus (fig M-6 pentru modelul tipic) pentru a fi reflectată înapoi de către ionosferă într-un model de umbrelă. Pentru utilizare, în timpul funcționării în mișcare, antena bici trebuie legată transversal sau paralel cu vehiculul sau adăpostul.