Funcționarea regulatorul este după cum urmează: OS 010, 1-P22 Figura 43.Schema regulatorului.tensiune la aproximativ 28 volți.(1) Să presupunem că regulatorul este setat să regleze ieșirea de curent continuu (2) După ce motorul vehiculului a fost pornit, tensiunea bateriei este în mod normal mai mică decât tensiunea de ieșire a alternatorului necesară pentru care regulatorul a fost setat (aproximativ 28 volți).Tensiunea la contactul mobil al potențiometrul P1 este deci mai mic decât tensiunile combinate ale diodelor zener Z2 și Z3. Nici un curent nu poate curge în circuitul de bază al tranzistorului TR și tranzistorul afișează o rezistență ridicată de la emițător la colector. Tensiunea peste tranzistor, de la emițător la colector, este mai mare decât tensiunea lui zener dioda Z1 și curentul de control, prin urmare, curge în circuitul poarta la catod al redresoarele controlate de siliciu SCR1 și SCR2 pornindu-le.(3) Acest curent de control, plus curentul trecut prin R1, plus magnetismul rezidual în rotorul alternatorului, acumulează tensiunea de ieșire a alternator.