Principala diferență 12)  este  în  metoda  de Amestecul este comprimat de cursa ascendentă a pistonului și este aprins. Doar aerul intră în cilindrul unui diesel între motoarele pe benzină și motoarele diesel (Figura 1 introducerea combustibilului în cilindri și aprinderea amestecului de aer combustibil și aerul sunt amestecate înainte de introducerea cilindrului de benzină. motor.în interiorul cilindrului printr-o bujie.combustibilul motorului este injectat în camera de ardere de lângă partea superioară a cursei în sus. (cursă de compresie). combustibilul este pulverizat în camera de ardere de către injector. (aprindere prin compresie).este prin contactul combustibilului cu aerul încălzit. Aerul este comprimat prin cursa ascendentă a pistonului și a motricei. Aerul devine suficient de fierbinte (1000 până la 200 0 F) pentru a se aprinde Nicio bujie nu este utilizată în motorul de sel. aprindere Combustibil 19 OD0610 Figura  1 12. Comparația  a  secvenței  evenimentelor  în  Four Stroke Motoare pe benzină și diesel.