Spălarea rotorului elicopterului este mișcarea aerului de mare viteză în jurul unui elicopter ceea ce face dificilă lucrul în apropierea aeronavei. Spălarea rotorului se poate deplasa neasigurată material; elicopterele mari, cum ar fi CH-47, pot genera spălarea rotorului exces de 120 de noduri. Pericolul poate fi atât de mare încât conectarea/eliberarea echipele poartă veste blindate, căști și ochelari de protecție. Cel mai puternic spălarea rotorului are loc între 20 și 60 de picioare în afara discului rotorului.LZ selecția este, de asemenea, critică. Elicopterele mai mari, cu rotor dublu necesită LZ-uri mai mari. Ascensoarele și aterizările multiple pentru elicopter măresc cerințele LZ. Noapte operațiunile vor extinde, de asemenea, cerințele LZ. Cel puțin, fiecare LZ/PZ ar trebui să aibă o zonă de aterizare de urgență desemnată pentru aeronavele cu handicap și un punct de întâlnire la care să se prezinte personalul de conectare/eliberare în caz de o urgență.Multe POS solicită ca acest personal să se prezinte la o întâlnire punct după finalizarea fiecărei operațiuni de sarcină cu sling.