Totuși, locul de plecare este același pentru noi toți - cu elementele de bază. În textul său, Tehnica de instruire, Davies discută despre conceptele de eficiență și eficacitate (Ivor K. Davies, Instructional Technique [New York: McGraw-Hill Publishing Company, 1981], 22). Potrivit lui Davies, eficiența este preocupată de a face lucrurile corect în timp ce eficiența înseamnă să facem lucrurile corect. Majoritatea dintre noi recunosc cu ușurință instructori eficienți. Ei fac lucrurile corect. Își planifică lecția, pregătește mediul de învățare, efectuează introducerea corectă a lecției, pune întrebări și folosește materialul media de instruire. Cu toate acestea, acest lucru nu asigură eficiența lor. Eficacitate în instruire este mult mai mult decât a face lucrurile corect; este o măsură a rezultatului Învățare. Este ceea ce elevii pot face, ca rezultat al instruirii, pentru a demonstra că s-au întâlnit obiectivele cursului. În mod ideal, instruirea dumneavoastră va fi atât eficientă, cât și eficientă.