Învățând prin perspicacitatea apare atunci când elevul înțelege brusc felul în care sunt elementele unei situații problematice conectat. Termenul descrie descoperirea neplanificată de către o persoană a unei soluții la o problemă -- adesea denumit fenomenul „ah-ha”. Acest fenomen rezultă dintr-un reorganizarea ideilor și conceptelor mai degrabă decât din simple încercări și erori.Unii indivizi obține o perspectivă mai rapid decât alții. Contextul individual afectează capacitatea fiecărui cursant de a obțineți o perspectivă, la fel ca și secvența în care prezentați experiențe de învățare de bază. Pentru a ajuta studenții obțin perspectivă, trebuie să stimulați gândirea. Folosiți întrebări adecvate pentru a le obține mințile de lucru. Încurajează gândirea, mai degrabă decât memorarea prin memorare, folosind întrebări care necesită asocieri, comparații și contraste.T R A N S F E R Transferul este procesul de aplicare a învățării anterioare în situații noi, dar oarecum similare.