Dacă rezultatul preconizat al instruirii este ca studentul să poată „aplica” teoria, principiile sau concepte (nivelul trei al domeniului cognitiv), apoi obiectivele trebuie dezvoltate și predate în acest sens nivel.Domeniile implică o „ierarhie” a rezultatelor învățării. Aceste rezultate vă permit să furnizați instrucțiuni într-o secvență definită. Astfel, prezentați fapte, metode, proceduri de bază și terminologie. Apoi puteți măsura îndeplinirea acestor obiective de către elevii dvs. (prin (testare) înainte de a preda niveluri superioare de informare.Obiectivele arată elevilor ce se așteaptă să învețe din instruire.Obiectivele spuneți instructorului la ce „nivel” să prezinte informațiile. Dacă scopul unui subiect, așa cum este definit prin obiectivele de învățare, este să acoperiți informații la nivel de cunoștințe, aveți grijă să nu mergeți în prea multe detalii.Dimpotrivă, dacă scopul este de a-i învăța pe elevi să aplice informațiile prezentate, nu faceți eroarea critică de a prezenta informații doar la nivel de cunoștințe.