Temperaturile ridicate sunt necesare pentru a genera presiuni mari ale gazului care acţionează pe capul pistonului.Puterea nu poate fi produsă eficient fără temperaturi ridicate.Cu toate acestea, nu este posibil să se folosească toată căldura de ardere fără rezultate nocive.Temperatura în ardere camera în timpul arderii combustibilului este cu mult peste punctul de topire al fierului. Prin urmare, dacă nu se face nimic pentru răcirea motorului în timpul funcționării, supapele se va arde și se va deforma, uleiul de lubrifiere se va descompune, iar rulmenții și pistoanele se vor supraîncălzi, ducând la blocarea motorului. Sistemul de răcire a motorului este un sistem de răcire de tip presiune cu controlul termostatic al circulației lichidului de răcire.Sistemul de răcire se disipează căldura generată din ardere și menține motorul în funcțiune temperatura la cel mai eficient interval.Sistemul de răcire de pe HMMWV este format din următoarele componente: a radiator, rezervor de supratensiune, termostat, ventilator cu 10 pale și ambreiaj de antrenare, pompă de apă, furtunurile radiatorului, scripetele și curelele de transmisie și carcasa radiatorului.