(1) Uleiul ca lubrifiant. Funcția principală a uleiului de motor este de a reduce frecarea între piesele în mișcare (se lubrifiază).Fricțiunea, pe lângă irosirea puterii motorului, creează căldură distructivă și uzura rapidă a pieselor frecarea este mai mare, cu atât energia necesară pentru a depăși aceasta este mai mare frecare. Creșterea energiei se adaugă la cantitatea de căldură generată, determinând topirea, topirea și blocarea pieselor în mișcare care sunt lipsite de ulei o perioadă foarte scurtă de funcţionare a motorului.Eficacitatea unui modern sistemul de lubrifiere face posibilă utilizarea rulmenților de tip fricțiune într-un motor.Fricaţia dintre pistoane şi 15 INTRODUCERE ÎN HMMWV - OD1615 - LECȚIA 1/SARCINA 2 pereții cilindrului este severă, ceea ce face ca această zonă să fie eficientă imperativ. Ungerea bielei și a rulmenților principali este crucială din cauza sarcinilor grele care sunt puse asupra lor.Sunt multe altele părți ale motorului mai puțin critice, cum ar fi arborele cu came, tijele supapelor, culbutorii, și lanțuri de distribuție care necesită, de asemenea, o aprovizionare constantă cu ulei.