Dacă temperatura este peste 40 F, apoi se folosește ulei de motor pentru sarcini grele (OE/HDO 30); dacă temperatura variază între 40 F și -15 F, atunci uleiul OE/HDO 10 este folosit; dacă temperatura scade între -15° F și -65° F, de tip arctic Trebuie utilizat ulei de motor (OEA). Sistemul de ungere a motorului este compus dintr-un rezervor de ulei, ulei filtru, pompa de ulei actionata prin angrenaj si un racitor de ulei. Pompa este montata pe capacul rulmentului principal din spate.Uleiul este preluat de un tub și este pompat în ulei răcitor.Răcitorul de ulei este montat în fața radiatorului.Uleiul atunci curge de la răcitorul de ulei la filtrul de ulei, situat pe partea stângă a motor. Filtrul de ulei este de tip cartuș și tot uleiul merge către motorul trebuie să treacă mai întâi prin el.Acest tip de filtru se mai numește și a filtru cu debit complet.16 INTRODUCERE ÎN HMMWV - OD1615 - LECȚIA 1/SARCINA 2 Motorul este echipat cu o supapă de bypass cu arc. Această supapă protejează motorul de lipsa de ulei prin deschiderea când filtrul devine restrânsă.