Prin urmare, vehiculele militare sunt proiectate cu un teren mult mai mare spațiu liber decât vehiculele civile. Aceasta este capacitatea roților vehiculului de a se ține de drum fără să alunece sau să se învârtească. Mai multe factorii determină cantitatea de tracțiune pe care o are o roată, cum ar fi starea anvelopei și tipul a benzii de rulare a anvelopei.Gradabilitatea Raza de intoarcere Curatenie totala Tracţiune 4 Starea drumului are foarte mult de-a face cu tracțiunea. Pe drumurile înghețate, roțile alunecă sau se învârtesc ușor, deci „tracțiunea” este slabă. Pe drumurile uscate, asfaltate, „tracțiunea” este bună. Lecția 1/ Evenimentul de învățare 1 GREUTATEA VEHICULULUI Greutate netă Greutate redusă Încărcătură utilă Aceasta este doar greutatea reală a vehiculului. Nu include greutatea combustibilului, lubrifianților, apă, echipaj sau marfă. Aceasta este greutatea vehiculului cu combustibil, ulei și apă adăugat, complet echipat pentru funcționare. nu include echipajul și încărcătura. Aceasta este greutatea încărcăturii sau a pasagerilor, inclusiv a echipajului, pe care un vehicul le poate transporta în siguranță.