Deși segmentele de piston au fost realizate din multe materiale, fontă s-a dovedit cel mai satisfăcător deoarece rezistă la căldură, formează o suprafață bună de uzură, și   își păstrează   o   mai mare   cantitate   din   elasticitatea sa   inițială   după o  utilizare considerabilă. Există două clasificări de bază a segurilor pistonului. (a) Inelul de compresie. Inelul de compresie etanșează forța   a   amestecul explodând în camera de ardere. PRIN.OF MOTORE CU ARDERE INTERNA - OD1619 – LECȚIA 1/SARCINA 1 (b) Inelul de control al uleiului. Inelul de control al uleiului previne declanșarea motorului. ulei de lubrifiere de la intrarea în camera de ardere.(3) Configurații.configurații. Sunt: Inelele de piston   sunt   dispuse   pe   pistoane   în   trei   de bază (a) Pistonul cu trei inele (figura 20, vedere A) are două inele de compresie lângă Acesta este cel mai comun segment de piston capul, urmat de un inel de control al uleiului.