configurație.FIGURA 20.CONFIGURAȚIILE SEGURILOR PISTONULUI.(b) Pistonul cu patru segmente (figura 20, vedere 8)  are  trei  inele de compresie  aproape capul, urmat de un inel de control al uleiului. Această configurație este comună la motorina. motoarele   deoarece   sunt   mai   predispuse   la   explozie,   din cauza   presiunilor   mult   mai mari   generat în timpul cursei de putere.(c) Pistonul cu patru inele (figura 20, vedere c) are două inele de compresie lângă Inelul de control al uleiului de jos poate fi capul, urmat de două inele de control al uleiului, situate deasupra sau sub bolțul pistonului. Aceasta nu este o configurație foarte comună în designul actual al motorului. În plus față de din configurațiile menționate, există unele motoare diesel care folosesc cinci sau mai multe segmente de piston pe fiecare piston pentru a controla presiunile mai mari de operare.22 PRIN.OF MOTORE CU ARDERE INTERNA - OD1619 – LECȚIA 1/SARCINA 1 (4) Inel de compresie. După cum se precizează în paragraful 3b(2) (a) de la pagina 21, scopul a inelului de compresie trebuie să mențină o etanșare etanșă la gaz între piston și cilindru, și  să mențină  presiunea  de la  cursa de putere  în  camera de ardere.