Căldura de compresie aprinde combustibilul pe măsură ce acesta este injectat. (4) Evacuare (figura 29, vedere D).putere cursa, puterea cursă se termină și  tupa de eșapament  începe cursa  și valva . Pe măsură ce  pistonul  atinge  centrul  mort  inferior  pe  Evacuarea 31 PRIN.OF MOTOARE CU ARDERE INTERNA - OD1619 – LECȚIA 1/SARCINA 2 gaz ars prin orificiul de evacuare. supapa de evacuare se închide și supapa de admisie se deschide.un alt ciclu de funcționare. Pe măsură ce pistonul atinge punctul mort superior, Motorul este apoi gata să pornească FIGURA 29.DIESEL CICLU PATRU TIMP.32 PRIN.OF MOTOARE CU ARDERE INTERNA - OD1619 – LECȚIA 1/SARCINA 2 c. Avantaje.(1) Motorul diesel este mult mai eficient decât un motor pe benzină datorită Motorul diesel produce compresie mult mai strânsă a amestecului de combustibil și aer.putere extraordinară la viteză joasă și obține un kilometraj mult mai mare de combustibil decât benzina. echivalent.