întârziere a aprinderii și tendința de a bate. Acest lucru contrastează cu o benzină. motor,   a cărui   tendință   de a   bate   va crește   odată cu   o creștere   a raportul de compresie. Detonarea la motoarele diesel este afectată de alți factori decât raportul de compresie, cum ar fi tipul camerei de ardere, fluxul de aer în interiorul camerei, tipul duzei injectorului, temperatura aerului și a combustibilului și numărul cetanic al carburantului.e. Motor   Multicombustibil   Autorizat   Combustibili. Motoarele   Multicombustibil   sunt   patru cursă   ciclu   motoare diesel   care   vor   funcționa   satisfăcător   pe   o   larg varietate de carburanți. Combustibilii sunt grupați în consecință: (1) Combustibili primari și   alternativi. Acești combustibili   vor opera motor multicombustibil fără aditivi.(2) Combustibili alternativi II. Acești combustibili necesită, în general, adăugarea de combustibil diesel pentru funcționarea motorului multicombustibil.(3) Combustibili de urgență. Acești combustibili vor opera motorul multicombustibil. cu   adăugarea  de  motorină ; cu toate acestea,  folosirea  extinsă  a  combustibililor  din  aceasta grupul va provoca un eventual murdărire a injecției de carburant 60 PRINCIPII SISTEME DE COMBUSTIBIL BENZINĂ/DISEL - OD1620 - LECȚIA 2/SARCINA 1 părți.