Pistonul   se mișcă în sus în alezajul său pe măsură ce este acţionat de arborele cu came, etanșând porturile. Combustibilul care este prins în cavitate este forțat să iasă din pompă și să ajungă la acesta. injectorul respectiv.(d) Pistonul pompei are o fantă dreptunghiulară tăiată în el care conduce de la  fața  de sus ,  în jos  partea și    se conectează  în sfârșit  la  o  elicoidal În  funcționare,  slotul  va permite cavitate în formă numită helix de ocolire.combustibil a trece la helix de ocolire. Pe măsură ce helix de ocolire trece peste deversare, va permite unei părți din încărcătura de combustibil să treacă înapoi la rezervorul de combustibil, în loc să fie injectat în cilindrul motorului. Pompa exterioară A manșonul este făcut să se rotească și are dinți de roată în jurul diametrului exterior. cremalieră orizontală se încadrează cu acești dinți pentru a roti manșonul. fără nicio rotație a pistonului. Prin mișcarea suportului înainte și înapoi, partea exterioară manșonul pompei este rotit, mișcând orificiile de livrare și de scurgere în raport cu   elica   de bypass   de pe   pistonul   pompei  .