Aceste două trepte oferă o reducere a vitezei și schimbă direcția fluxului de putere. Pe măsură ce vehiculul se mișcă în jurul unei viraj, roțile de la capetele opuse ale osiei trebuie să se rotească la viteze diferite.Roata din exteriorul virajului parcurge un cerc sau o cale mai mare decât roata din interiorul virajului. Dacă ambele roți au fost montate rigid pe un arbore solid, anvelopele ar aluneca pe suprafața drumului când vehiculul a virat un colț.Osia sub tensiune Prin urmare, trebuie să includă un anumit tip de mecanism pentru a preveni alunecarea roților. Acest mecanism se numește diferențial. Permite unei roți să se rotească mai repede decât celălalt, în timp ce încă conduceți ambele roți. Ieșirea diferenţialului este transferată la roțile prin arbori de osie.Tipuri de axe vii Axele sub tensiune sunt grupate în patru tipuri generale, în funcție de modul în care este sarcina sprijinit.O modalitate ușoară de a identifica aceste osii este modul în care sunt arborii osiilor montate. Cele patru tipuri sunt cele simple, semiflotante, plutitoare trei sferturi și pline. axe plutitoare.