Roțile dințate conice sau roți dințate conice, așa cum sunt uneori numite, sunt de două tipuri generale.Un tip are dinți drepti și este cunoscut sub numele de angrenaj conic.Pe alt tip, dinții arată răsuciți și aceasta se numește angrenaj conic în spirală. Transmisiile finale ale angrenajului conic în axele active constau din două roți dințate. Cea mai mică, numită pinion, este conectat la arborele elicei.Angrenajul mai mare, care arată ca un inel cu dinți tăiați într-un unghi lateral, se numește roată dințată inelară. Transmisiile finale ale angrenajelor conice utilizate la primele vehicule erau zgomotoase și nu erau puternice. suficient.(Angrenajele angrenate au un singur dinte în contact, o caracteristică a tuturor pintenilor roți dințate.) Prin „răsucirea” dinților unui angrenaj drept, suprafața de contact a dinților angrenajului este făcut mai lung și mai mult de un dinte este în contact la un moment dat. Prin urmare, teșirea în spirală roțile dințate, așa cum sunt numite, au înlocuit în cele din urmă roți dințate din axele vii pentru că sunt mai puternică și mai silențioasă.Pionul este conectat la arborele elicei în timp ce inelul antrenează arborii de osie prin carcasa diferenţialului şi prin angrenaj.