26 FIGURA 16. ROTATE SPIRALE ȘI HIPOIDE.Lecția 2/Evenimentul de învățare 2 S-a constatat că, prin coborârea pinionului sub linia centrală a inelului conic, dinții în plasă ar putea fi mai lungi. Acest lucru însemna că angrenajul ar fi încă mai puternic decât setul de teși în spirală. De asemenea, a coborât arborele elicei și a permis caroseria vehiculului să fie coborât. Versiunea îmbunătățită a ansamblului de angrenaje conice în spirală este cunoscută sub numele de angrenaj hipoid. Este folosită în multe vehicule comerciale și militare. Pinionul și angrenajul inel sunt atât montat pe același tip de rulmenți ca angrenajul conic spiralat. Pinionul poate fi deasupra sau sub linia centrală a angrenajului inel.Compară ilustraţiile roţilor conice spiralate şi angrenajele hipoide.27 Lecția 2/Evenimentul de învățare 2 Raportul de viteză Dimensiunea angrenajelor utilizate în transmisiile finale depinde de nevoile vehiculului relația dintre pinion și roată dințată este cunoscută sub denumirea de raport de transmisie. Raportul dintre angrenaje este obţinut prin împărţirea numărului de dinţi de pe pinion în numărul de dinţi de pe roată inelară.