Majoritatea amortizoarelor utilizate la în prezent sunt cu dublă acţiune, deoarece permit utilizarea unor arcuri mai flexibile şi oferă o călătorie mai confortabilă.Au fost folosite multe tipuri de amortizoare.Unele erau acţionate prin frecare şi tensiunea arcului.Cele folosite in prezent sunt de obicei actionate hidraulic.Aceste depind la rezistența unui lichid care curge prin mici deschideri pentru a verifica acțiunea arc.Un amortizor hidraulic tipic acționat cu came (cunoscut și ca acțiune indirectă) este atașat la cadrul vehiculului și conține o pârghie care pivotează în carcasă.The pârghia este fixată pe o legătură care este atașată la ansamblul clemei cu arc. Garnituri de cauciuc sunt utilizate la ambele capete ale legăturii pentru a preveni contactul metal-metal și pentru a asigura flexibilitate. Ori de câte ori arcul se comprimă și revine, pârghia amortizorului este activat. Un amortizor acţionat cu came este realizat pentru a verifica numai reboundul (cu acţiune simplă).