The carcasa (corpul) conține un rezervor umplut cu ulei și un cilindru.Un piston acționat cu came este situat în cilindru.Cama este montată pe un arbore la care amortizorul pârghia este conectată. Pistonul este ținut de came de un arc elicoidal din cilindru. O supapă de admisie/reținere, care permite uleiului să intre în cilindru din rezervorul exterior, este situat în capul pistonului.58 Lecția 3/Evenimentul de învățare 1 Cama se deplasează spre dreapta când arcul vehiculului este comprimat. Arcul pistonului forțează pistonul să urmeze came, deschizând supapa de admisie și permițând uleiului să curgă înăuntru cilindrul. Această supapă are o deschidere mare, deci oferă o rezistență redusă la flux de ulei. Prin urmare, are un efect redus asupra acțiunii pistonului atunci când arcul este fiind comprimat. Când arcul vehiculului revine, cama este mișcată în direcția inversă. forțează pistonul spre stânga împotriva uleiului din cilindru, închizând supapa de admisie.