Amortizorul cel mai utilizat este amortizorul cu acțiune directă. Aceste șocuri sunt adesea denumite șocuri de tip avion.Șocul cu acțiune directă este montat direct atât cadrului vehiculului cât şi axului sau braţului de suspensie.Pe măsură ce cadrul se ridică şi cade înăuntru în raport cu axa, amortizorul trebuie să telescopeze afară și înăuntru. Rezistența șocului mișcarea telescopică atenuează (îngreunează sau încetinește) această mișcare în sus și în jos. Șocul poate avea niște ochi la capete pentru montare sau poate avea știfturi filetate. Bucșe de cauciuc sunt utilizate în interiorul ochilor și manșe de cauciuc pe știfturi. a preveni contact metal-metal și pentru a asigura o montare flexibilă. Amortizorul cu acțiune directă este format dintr-un cilindru interior, un cilindru exterior, un piston, o tijă de piston și, în cele mai multe cazuri, un scut exterior de praf și piatră. O serie de supape în pistonul și în partea inferioară a cilindrului interior controlează mișcarea uleiului în interiorul șoc. Un rezervor care conține o rezervă de ulei înconjoară cilindrul interior.