Puterea dezvoltată de motor este trimisă vehiculului sub formă a mișcării de răsucire sau a cuplului la volanul de la capătul arborelui cotit. Când vehiculul este pornit de la oprire, este nevoie de o cantitate mare de cuplu pentru a-l pune în mișcare. În plus, motorul nu funcționează la turație mare în acest moment. Prin urmare, cuplul motorului este aplicat unui angrenaj de antrenare mic care, la rândul său, antrenează un angrenaj condus mare. Acest lucru crește cuplul și ajută motorul pornește vehiculul. După ce un vehicul este în mișcare, este necesar un cuplu mai mic pentru a-l menține în mișcare. Când se întâmplă acest lucru, conducerea angrenajul și angrenajul condus pot fi mai aproape de aceeași dimensiune. Cu alte cuvinte, dorim ca trenul de viteze să se dezvolte viteză mai mare decât cuplul. Când vehiculul ajunge la o pantă, raportul va trebui schimbat din nou. Acum treapta de conducere va trebuie să fie mai mic decât treapta condusă pentru a crește cuplul. Făcând acest lucru, renunțăm la viteză pentru a creste cuplul.15 Lecția 1/Evenimentul de învățare 3 Pentru a rezuma raportul cuplului, îl putem compara cu raportul de transmisie.