În cazul utilizării grele, este de preferat un răcitor separat de tip ulei-aer. Acest lucru se datorează faptului că, în cazul utilizării severe, este suficient căldura poate fi generată de transmisie pentru a cauza supraîncălzirea motorului dacă căldura transmisiei este transferat direct în lichidul de răcire al motorului. Schimbătorul de căldură de tip ulei-aer este construit cam la fel ca radiator auto. Este format dintr-o tubulatura continua dispusa pe randuri.Randurile de tubulatura trece printr-o serie de aripioare. Pe măsură ce uleiul trece prin tubulatura, căldura sa latentă este transferată către aer prin conducție prin aripioare. Acest tip de răcitor este situat de obicei în fața radiatorului motorului unde este supus fluxului de aer.Această condiție este importantă pentru funcționarea sa eficientă.Lubrificare După ce uleiul este trecut prin răcitorul de ulei, acesta trece prin pasajele interne din carcasa transmisiei către secțiunea din spate a transmisiei unde asigură lubrifierea componentelor precum angrenajele planetare și lagărele arborelui de ieșire. Uleiul se scurge apoi înapoi în carter.