Acest lucru face ca un câmp magnetic puternic să se acumuleze în jurul bobinei primar al bobinei, curentul se întoarce prin contactul închis către baterie. pe came va intra în contact cu blocul de frecare, apoi împinge punctele de contact deschise. Acest lucru deschide circuitul primar, iar câmpul magnetic se prăbușește rapid în jurul înfășurărilor din bobină came continuă să se rotească, lobul se va deplasa de sub blocul de frecare. În acest moment, arcul va închide din nou punctele. Pe măsură ce fiecare lob lovește la rândul său blocul de frecare, acțiunea de mai sus are loc loc. Până acum, am văzut cum câmpul magnetic se acumulează în bobina de aprindere în timp ce punctele sunt închis. De asemenea, atunci când lobul camei deschide punctele, circuitul este întrerupt și bobina magnetică. câmpul se prăbușește. Acest lucru induce o tensiune foarte mare în înfășurarea secundară a bobinei. Tensiunea forțează curentul să sară întrefierul de la electrozii bujiilor și să aprindă amestecul combustibil-aer în cilindru.