La ralanti, scânteia este de obicei programată să apară aproximativ 2° până la 10° înainte de PMS. La viteză mare, scânteia poate apărea cu până la 40° sau mai mult înainte de pistonul atinge PMS pe cursa sa de compresie.Este necesar să porniți arderea amestecului combustibil-aer mai devreme la viteze mari, deoarece pistonul se deplasează mult mai repede. De fapt, fără un avans de scânteie, pistonul ar fi trecut cu mult peste PMS și ar fi coborât înainte de arderea amestecului combustibil-aer ar putea crea suficientă presiune pentru o cursă de putere eficientă. Există două tipuri de mecanisme de avans utilizate în mod obișnuit care vor determina distribuitorul să eliberează o scânteie mai devreme în ciclu la viteze mari. Aceste mecanisme sunt avansul centrifugal iar avansul în vid.61 Lecția 3/Evenimentul de învățare 1 FIGURA 25. CONTROALE CENTRIFUGALE DE CRONOMETRAGE. Mecanismul de avans centrifugal este utilizat pe toate vehiculele tactice cu roți ale Armatei. mecanismul este format dintr-o pereche de greutăți montate pe știfturi de pe baza greutății care este fixată de arborele de antrenare al distribuitorului. Greutățile sunt legate prin arcuri de camele de avans, iar aceste came sunt fixate pe partea inferioară a arborelui cu came întrerupător.