Încălzirea benzii bimetalice în unitatea de trimitere provoacă acest lucru deviază, deschizând punctele de contact. Deschiderea punctelor va permite benzii bimetalice să se răcească și reveniți la poziția inițială, închizând din nou punctele. Ciclul de deschidere și închidere a punctele vor continua, furnizând impulsuri de curent elementului de încălzire din manometrul de combustibil.Lungimea de impulsurile de la unitatea de trimitere atunci când rezervorul este gol vor încălzi doar banda bimetalic de calibre suficient pentru a provoca o deviere care va muta indicatorul în poziția goală de pe fața manometrului. Când rezervorul de combustibil conține combustibil, flotorul va ridica brațul, determinând came să împingă contactul împământat mai strâns față de contactul benzii bimetalice.Acest lucru va cauza o creștere a cantitatea de căldură necesară pentru deschiderea punctelor de contact din unitatea de trimitere. Rezultatul va fi mai lung impulsurile de curent către indicatorul tabloului de bord, provocând citiri mai mari ale indicatorului crește proporțional cu nivelul plutitorului din rezervorul de combustibil.