The frecvența sunetului claxonului de ton scăzut este controlată de o coloană lungă de aer și de claxonul de ton înalt frecvența sunetului este controlată de o coloană scurtă de aer. Coloana de aer este formată de proiector și un pasaj în spirală turnat în baza cornului. Atragerea de curent a unui corn este foarte mare; prin urmare, este de obicei acţionat de un releu. Controlul comutatorul este de obicei montat pe volan și poate fi controlat de un buton sau de un inel de claxon. Claxonul primește curent electric prin contactul de aprindere și punctele de contact ale releului. Punctele de contact ale releului sunt în mod normal deschise, împiedicând claxonul să funcționeze. Punctele de contact ale releului sunt închise ori de câte ori bobina magnetică este alimentată. Bobina magnetică primește curent pozitiv al bateriei de la comutatorul de aprindere. Comutatorul claxonului completează circuitul la sol. Claxonul de aer este un dispozitiv asemănător unei trompete care funcționează din aer comprimat. De obicei se folosesc claxonele de aer. pe vehiculele care sunt echipate cu frane pneumatice deoarece pot functiona din cea a vehiculului sistem de aer comprimat.