Acest principiu se aplică și duzei de pe un furtun de apă. Duza în sine este o restricție. Viteza apei crește pe măsură ce părăsește furtunul și trece prin duză. De aceea un curent de apă părăsește duza se deplasează mult mai departe prin aer decât atunci când nu există duză pe furtun. Lucrul important de reținut despre un venturi este că pentru orice creștere a vitezei debitului, există o scăderea presiunii. Presiunea aerului care intră în cornul de aer (gura) carburatorului este de aproximativ 14,7 lire pe inch pătrat (PSI). Aceasta este presiunea atmosferică (aer) normală la nivelul mării.15 Lecția 1/Evenimentul de învățare 2 COMPONENTELE CARBURATORULUI Într-un carburator simplu, benzina este stocată în vasul plutitor. Un pasaj în partea de jos a vasului plutitor duce la o duză de refulare care se află în centrul venturii. Când motorul este în funcțiune, fiecare piston acționează ca o pompă de aer în timpul cursei sale de admisie.O zonă de joasă presiune (vacuum) este creat în cilindrul motorului, iar aerul exterior trece prin orificiul carburatorului pentru a umple zona de presiune deasupra pistonului.