Pe măsură ce pistonul de dozare pornește în sus pe cursa sa controlată, împinge combustibilul către injector prin pasaje format din discul distribuitor rotativ.Cursa pistonului de dozare, care determină cantitatea de combustibil care ajunge la fiecare injector, este variată prin schimbarea poziției pârghiei verticale dintre știfturile de oprire din pârghia culbutorului cu came. Injectorul constă dintr-un corp forjat cu un piston montat. Acest piston este forțat în jos împotriva arcului acţiunea unui culbutor acţionat de tije de împingere de la arborele cu came a motorului. Montat la capătul caroseriei este ceașca care conține vârful duzei.Pe Distribuitor Pompă de măsurat Injector 39 Lecția 2/Evenimentul de învățare 1 Sistem presiune-timp cursa de admisie a motorului, pompa de dozare a combustibilului forțează o încărcare de combustibil cu cantitatea exactă pentru sarcină și viteza motorului în cupă. Acest sistem funcționează pe principiul că schimbarea presiunii unui lichid care curge printr-o țeavă se modifică cantitatea de lichid care iese la capătul deschis.