Diametrul țevii de evacuare este de obicei determinat de dimensiunea motorului.Pe un mic, cu un singur cilindru motor, o conductă nu mai mare decât o conductă de apă de uz casnic este suficientă pentru a face treaba. Motoarele mai mari pot necesita țevi de eșapament cu diametrul de 3 inci sau mai mult pentru a transporta cantitatea mai mare de gaze de eșapament. Lungimea țevii de evacuare este determinată de designul vehiculului. Dacă motorul este în fața vehiculul și toba de eșapament sunt montate în spate, țeava va fi lungă. (Adesea, țevile lungi vor fi făcute în două secțiuni.) Pentru a oferi cât mai mult spațiu liber posibil, țevile sunt formate în forme ciudate care se potrivesc bine sub vehicule fără a atinge alte componente. Țevile sunt susținute de cadrul vehiculului prin umerase.(The partea centrală a umerașului poate fi realizată din material flexibil pentru a absorbi vibrațiile.)TOBĂ Scopul tobei de eșapament este de a atenua zgomotul de evacuare. Un eșapament „perfect” ar reduce zgomotul. produs de gazele de evacuare și ar elimina toată contrapresiunea.