The camerele dintre deflectoarele din interiorul tobei de eșapament de tip deflector produc, de asemenea, un efect de atenuare prin netezire elimină supratensiunile de gaze care curg din cilindri. Toba de eșapament direct va cauza foarte puțină contra-presiune, dar nu face o treabă la fel de bună de amortizare zgomotul.Toba de eșapament provoacă mai multă contra-presiune, dar face o treabă mai bună de a atenua zgomotul. Țeava de eșapament transportă gazele de eșapament de la orificiul de evacuare a tobei de eșapament până la un punct în care acestea pot fi evacuate în siguranță. Este fabricată din țeavă de oțel și poate fi puțin mai mic în diametru decât conducta de evacuare.O conductă mai mică poate poate fi folosit deoarece toba de eșapament a răcit foarte mult gazele, făcându-le să se contracte. Țeava poate fi fixat de toba de eșapament fie printr-o flanșă, fie printr-o conexiune cu alunecare. Pentru a se asigura că țeava rămâne în poziția corectă de-a lungul caroseriei sau cadrului vehiculului, se folosesc umerașe. Unele camioane au țevile lor de eșapament alergați lângă cabina vehiculului. Pentru vadul în apă adâncă, este de obicei necesară o prelungire specială a țevii de eșapament.