Pistonul este comparabil cu glonțul pistolului. Partea superioară a pistonului, numită piston capul, este închis. Partea inferioară, sau mantaua, a pistonului este deschisă și se potrivește foarte strâns în cilindru. împiedică răsturnarea sau lovirea pistonului în cilindru. Partea superioară a pistonului are caneluri pentru acceptă inele metalice. O gaură este prelucrată chiar sub canelurile inelelor, astfel încât pistonul să poată fi fixat pe o tijă. Deși este o cantitate mică, trebuie să existe un spațiu liber între manta pistonului și peretele cilindrului, astfel încât pistonul poate aluneca liber. Segurile de piston sunt plasate în canelurile pentru a preveni scurgerea gazelor prin acest joc de funcționare. Inelele metalice ale pistonului nu sunt o bandă solidă, ci sunt tăiate într-un singur loc. În acest fel, capetele tăiate pot fi despărțite și inelul poate fi trecut peste piston pentru a-l plasa în canelura inelului. (decalajul inelului) nu formează o etanșare perfectă, deci se utilizează mai mult de un inel, iar îmbinările sunt eșalonate pentru a reduce scurgerea.