FIGURA 15.MOTOR CU CICLU ÎN DOI TIMI.Construcția motorului cu ciclu în doi timpi Motoarele cu cicluri în doi și patru timpi diferă deoarece ciclul în doi timpi utilizează orificii în peretele cilindrului în loc. de supape. Prin utilizarea orificiilor de admisie și evacuare în peretele cilindrului, supapele, tacheții, arborele cu came și angrenajele de distribuție nu sunt necesare.24 Lecția 1/Evenimentul de învățare 1 Orificiul de evacuare este situat puțin mai sus în cilindru decât orificiul de admisie. Orificiul de admisie este conectat la carterului printr-un pasaj intern în blocul motor. Cele mai multe motoare cu două timpi utilizate astăzi au o supapă de admisie a amestecului combustibil-aer situată într-o admisie a amestecului în carter. Supapa de admisie sau supapa lamelă, așa cum este uneori numită, va permite amestecului să curgă în carter.Cu toate acestea, dacă amestecul încearcă să curgă în direcția opusă, supapa se închide și etanșează carter. Deoarece motorul în doi timpi are nevoie de mai puține piese, poate fi făcut mai ușor și mai mic decât motorul în patru timpi. motor cu ciclu.