Suflanta crește presiunea normală a aerului și ajută la forțarea aerului în cilindru și a gazelor arse din cilindrul. Este lubrifiat de sistemul de ungere al motorului. Majoritatea motoarelor diesel de mare viteză utilizează sistemul de alimentare cu ulei cu forță completă. O pompă de ulei montată în carter este antrenat de roți dințate și arbori. Pompa preia uleiul din baia de ulei și îl forțează sub presiune prin pasaje forate către toate părțile de lucru ale motorului. Majoritatea motoarelor cu aprindere prin compresie folosesc un răcitor de ulei. Răcitorul de ulei este o serie de tuburi montate într-o apă. trecerea sistemului de răcire a motorului. Pe măsură ce uleiul de lubrifiere fierbinte trece prin aceste tuburi, căldura este transferat în apa de răcire.Motoarele cu aprindere prin compresie au sisteme de injecție de combustibil.Deși multe tipuri de sisteme de injecție de combustibil sunt utilizate, toate trebuie să îndeplinească aceleași funcții. Aceste funcții sunt în primul rând să pună combustibilul sub foarte mare presiune (sau a presuriza); în al doilea rând, măsurați sau măsurați o cantitate exactă de combustibil pentru livrare; și al treilea, să injecteze acest combustibil în camera de ardere la momentul potrivit.