Cât de scăzută este lectura va depinde de cât de gravă este defecțiunea. Unele dintre defecțiunile posibile sunt aprinderea incorectă sau sincronizarea supapei, o scurgere în galeria de admisie sau garniturile de montare a carburatorului și scurgeri uniforme ale segmentelor de piston. Dacă toate inelele de piston curg suficient pentru a scădea citirea, compresia va fi, de asemenea, scăzută și va avea fum albastru. va ieși din evacuare. Fumul albastru este cauzat de scurgerea uleiului din carter pe lângă inele. și în camera de ardere. Dacă sincronizarea supapei este incorectă, citirea vidului scăzut ar fi, de asemenea, însoțită de compresie scăzută. Dacă un motor folosește angrenaje de sincronizare, supapele nu vor ieși din timp odată ce motorul a fost pus. împreună în mod corespunzător. Cu toate acestea, dacă folosește un lanț și pinioane pentru a antrena arborele cu came, este posibil ca un lanțul să alunece peste unul sau doi dinți pe un pinion. Acest lucru va deranja poziția relativă a arborelui cotit și arborele cu came și schimbați sincronizarea supapei. Să presupunem că acul de măsurare scade în mod repetat înapoi cu aproximativ 3 până la 6 inci și apoi revine la normal.