Excesul de combustibil din camera de ardere poate trece prin segmentele pistonului și se poate acumula în uleiul de carter cu apa. Chiar și cu un motor în stare bună, ceva combustibil nears intră prin inele în carter, în special în timpul în care motorul este pornit sau este pus în funcțiune când este rece. Șoferul de obicei are șocul scos sau pompează accelerația pentru a alimenta motorul cu mai mult combustibil.O mare parte din combustibilul care nu este ars se înfășoară în carter, unde diluează uleiul. Nu putem împiedica apa și combustibilul să pătrundă în uleiul de lubrifiere, dar putem elimina majoritatea ambelor. le prin sistemul de ventilare a carterului.OPERAREA SISTEMELOR DE LUBRIFICARE Sistemul de lubrifiere are sarcina de a furniza ulei toate piesele mobile ale unui motor. După cum știți, uleiul ajută la reducerea frecării, la curățarea pieselor în mișcare și la răcirea lor prin eliminarea unei părți din căldură. În cazul pistoanelor și inelelor, uleiul ajută la etanșarea camerei de ardere și ajută la prevenirea arderii gazele de la intrarea în carter.