Presiunea uleiului de la pompă este controlată de rezistența arcului pistonului. Presiunea uleiului din sistem poate fi crescută prin creșterea tensiunii arcului sau poate fi redusă prin scăderea tensiunii arcului.FIGURA 60.POMPĂ DE ULEI CU SUPPA DE DESCARCARE. Aceasta este o vedere în secțiune a unei pompe de ulei de tip angrenaj cu supapa de siguranță în partea de refulare a pompei. practică obișnuită de către mulți producători de motoare de a plasa supapa de siguranță în pompă.106 Lecția 4/Evenimentul de învățare 1 Deși ecranul din colectorul pompei de ulei din carter va strecura o mare parte din murdărie și carbon, nu poate îndepărtați particulele fine de praf și alte materiale abrazive care se adună în ulei. Un filtru de ulei este utilizat în sistem de lubrifiere pentru a elimina toate materialele abrazive posibile. Filtrul de ulei este conectat la lubrifiere sistem într-unul din două moduri diferite, debit complet sau bypass. FIGURA 61. SISTEM DE FILTRU DE DEBUT COMPLET. În sistemul de debit complet tot uleiul de la pompă este trimis prin filtru înainte de a fi direcţionat prin conducta principală de ulei către piesele de lubrifiat.