Cel mai mare dintre cele două supape sunt supapa de presiune, iar cea mai mică este o supapă de vid. Când capacul este instalat în gâtul de umplere al radiatorului, etanșează atât în ​​partea de jos, cât și în partea superioară a gâtului de umplere. Când motorul este rece, nu există presiune în sistemul de răcire. Pe măsură ce apa din sistemul de răcire se încălzește În sus, se extinde. Deoarece sistemul de răcire este etanșat de capac, dilatarea apei determină creșterea presiunii. Când presiunea crește suficient pentru a depăși tensiunea arcului ținând supapa de presiune închisă, se ridică supapa.Excesul de presiune scapă de supapa de presiune și iese prin conducta de preaplin a radiatorului.The cantitatea de presiune pe care o poate acumula sistemul de răcire depinde de puterea arcului supapei de presiune. În unele vehicule se dezvoltă până la 15 PSI în sistemul de răcire. Lecția 5/Evenimentul de învățare 1 Supapa de vid din capac funcționează după ce motorul a fost oprit și începe să se răcească.