Din moment ce ventilatorul este fixată la un butuc al pompei de lichid de răcire, orice slăbiciune simțită în ventilator este cauzată de lagărele slăbite de pe arborele pompei. Cu excepția cazului în care pompa de lichid de răcire se scurge suficient de rău pentru a picura, scurgerea poate fi greu de localizat. Lichidul de răcire se scurge de obicei dincolo de etanșarea arborelui pompei și apoi iese printr-un orificiu de scurgere din carcasa pompei. Orificiul de scurgere este amplasat pe partea de jos a carcasei, iar la majoritatea vehiculelor este acoperit de scripetele curelei. Cu toate acestea, de obicei poate fi vizualizat folosind o oglindă mică sau o lanternă. Orice umiditate sau pete de apă lăsate de evaporare în jurul orificiul de scurgere indică o scurgere de lichid de răcire. La unele vehicule, puteți privi în gâtul de umplere a radiatorului pentru a vedea dacă pompa funcționează. Porniți motorul până când se deschide termostatul; apoi priviți prin gâtul de umplere în radiator. Dacă vedeți circulația lichidului de răcire, atunci pompa funcţionează. Dacă orificiul de admisie a radiatorului sau deflectoarele din rezervorul radiatorului vă împiedică să vedeţi circulația lichidului de răcire, strângeți aproape împreună furtunul superior al radiatorului.